Missbruka aldrig guds namn :P

Jag tror att gud hämnades på mig i söndags när jag tappade min mattalrik på golvet i mitt rum -.-
Jag blev verkligen jätte arg när det hände, tror aldrig att jag har blivit så arg över något.

Nå i allafall  idag har jag varit allmänt glad pga att solen lyser för första gången på läääääääääääääänge.
Men sen blev jag arg när jag såg att vi fick janssons frestelse (stavning) till mat, bläh. Jag äter nästan all mat men INTE JANSSONS FRESTELSE, det går bara inte. Och när man säger det att man inte tycker om det så säger alla vuxna, men du måste ju smaka före du vet. Vadå jag har smakat i 8 år, måste jag verkligen smaka igen då? Tur att min storebror är allergisk mot fisk, för då slipper jag äta janssons frestelse här hemma.

Men efter maten blev jag glad igen när vi fortsatte vårat tidningsprojekt på modersmål.
Tror det kommer att bli en lyckad tidning. Förutom en sak, jag har märkt att Ida inte är så bra på att stava (inte jag heller, men jag har alltid trott att hon är bättre på det än mig.) Som i ett av inläggen har hon skrivit "var det jag som du citerade" det ka väl var mig och inte jag? Men det kan ha något med våran dialekt att göra. Och idag när vi funderade på tidningen så sa hon "Vad är din favorit film" men det var pga att vi hade pratat så mycket så man blev helt snurrig på vad som var vad.

Ikväll är det revyträning klockan 7. Och före det ska jag hinna göra läxorna och äta.


Bye,Bye!

/ H.L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0